OpenSped

Fracht • Spedycja • Logistyka

Terminal promowy Gdynia BCT

Największym terminalem w Polsce jest obecnie Bałtycki Terminal Kontenerowy. Swoją silną pozycję zawdzięcza przede wszystkim dostosowanym do potrzeb usługom logistycznym, dużym możliwościom rozładunkowym, co niewątpliwie przekłada się na możliwości przeładunkowe. BCT jest jednym z najważniejszych terminali w rejonie Bałtyku. To efekt ponad trzydziestoletniego doświadczenia a także wdrożonych nowoczesnych systemów informatycznych. To dzięki nim terminal jest w stanie zapewnić szybką i precyzyjną obsługę przeładunków. Z oferty korzystają więc największe linie żeglugowe świata. Poza dużą przepustowością gdyński terminal gwarantuje również rzetelną realizację zleceń. Co za tym idzie, masz pewność, że ładunek jest zawsze w najlepszych rękach. Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni działa w oparciu o najwyższe standardy i posiada certyfikaty jakości ISO.

Tradycja i nowoczesność

BCT swoją historię rozpoczyna w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Terminal był odpowiedzią na rosnący rynek transportu kontenerowego i jego budowę w pewnie sposób wymusił zmieniający się rynek oraz konieczność dostosowania się do nowej gałęzi branży transportowej. Budowa terminala dostosowanego do obsługi kontenerów rozpoczęto 1976 roku, a trzy lata później uruchomiono przeładunki. Pierwszym statkiem, który został rozładowany, był Ro-Ro m/s „BALTIC EAGLE” United Baltic Corporation i Polskich Linii Oceanicznych – Polanglia. W ten sposób terminal przejął całość ładunków drobnicowych pomiędzy Polską i Anglią. W początkowym etapie BCT miało do dyspozycji kilometrowe nadbrzeże oraz kryty magazyn o powierzchni 20 tysięcy m², w którym składowano drobnicę. To dawało możliwości jednoczesnego przechowywania ładunków o pojemności 9 tys. TEU. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych dzięki inwestycjom oraz wdrażaniu nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań możliwości przeładunkowe wynosiły 250 tys. TEU. Na początku XXI wieku z gdyńskiego portu wyodrębniła się spółka BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy. Od tego czasu notuje się stały wzrost możliwości przeładunkowych, a dodatkowe inwestycje zagranicznych kontrahentów sprawiają, że terminal rozwija się dynamicznie, ma stabilną sytuację finansową. BCT jest zarządzany przez ICTSI (Międzynarodowy Operator Terminali Kontenerowych), który sprawuje nadzór nad kilkunastoma podobnymi spółkami na całym świecie.

Przydatne informacje

Zobacz pełną listę teminali i portów wraz z ich kodami: 

Możliwości BCT

Obecnie z usług gdańskiego terminala korzystają statki przewożące kontenery z całego świata. Przede wszystkim doceniają nowoczesne urządzenia przeładunkowe oraz doświadczoną kadrę. Jest ona wspomagana przez specjalistyczne oprogramowanie komputerowe. Spółka może się pochwalić stabilną sytuacją finansową i stale inwestuje w rozwój marki oraz swoich pracowników. Według prognoz rynek drobnicowy nadal będzie się rozwijał dynamicznie, stanowiąc jedną z najważniejszych gałęzi transportu.

W ramach swojej standardowej działalność BTC zapewnia swoim klientom załadunek i wyładunek kontenerów, drobnicy i pojazdów, a także ich przeładunek i składowanie. Poza tym terminal oferuje formowanie i rozformowywanie kontenerów oraz obsługę ładunków typu „Project Cargo”. Prowadzi również składy celne (drobnicy i samochodów).