Terminal promowy Gdynia BCT
Tradycja i nowoczesność
BCT swoją historię rozpoczyna w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Terminal był odpowiedzią na rosnący rynek transportu kontenerowego i jego budowę w pewnie sposób wymusił zmieniający się rynek oraz konieczność dostosowania się do nowej gałęzi branży transportowej. Budowa terminala dostosowanego do obsługi kontenerów rozpoczęto 1976 roku, a trzy lata później uruchomiono przeładunki. Pierwszym statkiem, który został rozładowany, był Ro-Ro m/s „BALTIC EAGLE” United Baltic Corporation i Polskich Linii Oceanicznych – Polanglia. W ten sposób terminal przejął całość ładunków drobnicowych pomiędzy Polską i Anglią. W początkowym etapie BCT miało do dyspozycji kilometrowe nadbrzeże oraz kryty magazyn o powierzchni 20 tysięcy m², w którym składowano drobnicę. To dawało możliwości jednoczesnego przechowywania ładunków o pojemności 9 tys. TEU. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych dzięki inwestycjom oraz wdrażaniu nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań możliwości przeładunkowe wynosiły 250 tys. TEU. Na początku XXI wieku z gdyńskiego portu wyodrębniła się spółka BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy. Od tego czasu notuje się stały wzrost możliwości przeładunkowych, a dodatkowe inwestycje zagranicznych kontrahentów sprawiają, że terminal rozwija się dynamicznie, ma stabilną sytuację finansową. BCT jest zarządzany przez ICTSI (Międzynarodowy Operator Terminali Kontenerowych), który sprawuje nadzór nad kilkunastoma podobnymi spółkami na całym świecie.
Przydatne informacje
Zobacz pełną listę teminali i portów wraz z ich kodami:
Możliwości BCT
Obecnie z usług gdańskiego terminala korzystają statki przewożące kontenery z całego świata. Przede wszystkim doceniają nowoczesne urządzenia przeładunkowe oraz doświadczoną kadrę. Jest ona wspomagana przez specjalistyczne oprogramowanie komputerowe. Spółka może się pochwalić stabilną sytuacją finansową i stale inwestuje w rozwój marki oraz swoich pracowników. Według prognoz rynek drobnicowy nadal będzie się rozwijał dynamicznie, stanowiąc jedną z najważniejszych gałęzi transportu.
W ramach swojej standardowej działalność BTC zapewnia swoim klientom załadunek i wyładunek kontenerów, drobnicy i pojazdów, a także ich przeładunek i składowanie. Poza tym terminal oferuje formowanie i rozformowywanie kontenerów oraz obsługę ładunków typu „Project Cargo”. Prowadzi również składy celne (drobnicy i samochodów).